Piri Reis'in kısaca hayatı


Asıl adı Muhiddin Piri olan Piri Reis, 1465 yılında Gelibolu'da dünyaya geldi. Bazı kaynaklar ise aslen Konyalı olduğunu söylemektedir. Amcası Osmanlı denizcilerinden Kemal Reis'tir. Amcası sayesinde denizciliğe ilgi duymuş ve ilk onunla birlikte denize açılmıştı. 

1486 yılında Osmanlı Devleti'nin görevlendirmesi üzerine amcası ile birlikte İspanya'da katliama uğrayan Müslümanların yardımına giden Piri Reis, 1494 yılında padişahın huzuruna çıkarak resmi olarak Osmanlı Donanmasının hizmetine girdi. 

Venediklilere karşı başarılı bir mücadele verdi. Özellikle de Mora Seferi'nde göstermiş olduğu üstün başarıyla dikkat çekti. Amcası Kemal Reis'in 1511 yılında vefat etmesi üzerine Gelibolu'ya yerleşerek notik çalışmalarına başladı. 1513 yılında gerçeğe en yakın ilk dünya haritasını çizdi. Bu haritasını Mısır Seferi sırasında Yavuz Sultan Selim'e sundu. 

1522 yılında yapılan Rodos Seferi'ne katıldı. "Kitab-ı Bahriye" adlı kitabını 1526 yılında Kanuni Sultan Süleyman'a sundu. 1548 yılında Aden'deki isyanı başarılı bir şekilde bastırdı. Piri Reis, 1554 yılında idam edildi. 

Piri Reis'in eserleri

Kitab-ı Bahriye (Yalnızca Türk denizlik tarihinin değil, dünya denizcilik tarihinin de en önemli eserlerinden biridir. Günümüzde bile kullanılabilecek yetkinlikte bir kitaptır.)
Hadikat'ül Bahriye
Eşkalname
Bilad-ül Aminat

PİRİ REİS NEDEN İDAM EDİLDİ? TIKLAYIN

Yorumlar

  1. acaba neden idam edildi?!?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. bencede neden iğdam edildiki???

      Sil
    2. Portekizlilerle anlaşarak Kaleyi Feth etmeden Basra Körfezine Döndü. Portekizlilerin Basra Körfezine Geliceklerini haber aldı kadırgalar Körfez de dolandığı için hepsini toplayamadı ve 3 kadırgayla mısır a döndü. Basradaki donanmayı başsız bıraktığı için Basra Valisi Kubat Paşanın isteğiyle Mısır Da alıkondu ve Kanuni Sultan Süleyman ın isteğiyle 80 yaşında idam edildi.

      Sil
    3. devlete ihanet sebebiyle!

      Sil
    4. nasıl ihanet ?

      Sil
    5. mısıra gitmişti.ondan dolayı Basradakidonanmayı bırakma suçuyla dakanunu sultan süleymanın emriyle idam edildi.(1554)

      Sil
    6. çünkü basra valisi yardım etmemesi üzerine şuçalanarak idam edildi bu kadar

      Sil
    7. .. Hint deniz seferlerinde portekiz donanması Osmanlı Donanmasını Hallaç pamuğu gibi darmaduman edip ağır bir hezimete uğrattığında kendisine ait bir kaç gemiyle donanmayı bırakıp kaçtığı için

      Sil
    8. tam bilinmiyo

      Sil
    9. cok cok tessekkürler :)

      Sil
    10. CUNKU CAHIL INSANLAR ONUN SARAYA SUIKAST YAPABILECEGINI SOYLEEDI

      Sil
    11. bunları nerden bılıyorsunuz

      Sil
  2. çk güzel olmuş tamödewlik

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. lay lay lay ben salağıııımmmmmm heeee

      Sil
    2. bencede cok guzel işe yaradı

      Sil
    3. iyi adamdı vallaha

      Sil
    4. bunu ödev olsun diye mi araştırıyorsunuz HAAAAAH ...

      Sil
    5. lan liseliyiz hala bunu ödev veriyolar

      Sil
  3. Piri Reis aslen onceden Konya'nin bir kazasi olan Karaman sehrindendir..Kunyesi soyledir : Ahmed ibn'ul hac Muhammed el karamani el Larendevidir..

    YanıtlayınSil
  4. güzel olmuş sağolun :D

    YanıtlayınSil
  5. iğrenç olmuş oğretmen beğenmedi :(

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. bencede hep kısa iaiyolar sadec onemli yerler ve akılda kalaçak yerler :(

      Sil
    2. bence idam edilmesi çok yanlış o adamki koskoca dünya haritasının resmini çizmiş idam ettiren nasıl idam ettirdyse hiç mi vicdanı sızlamamış hiç mi düşünmemiş bu adam dünya haritasını çizdi bir bilim adamı oldu hemde müslüman bir bilim adamı idam ettirene yuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh

      Sil
    3. yuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh

      Sil
    4. siz nasıl insanlarsınız ayıp yaaa. Asıl SİZE yuhhhhu.gerçekten AYIP yaa...

      Sil
    5. öyle diyonuzda sebepsiz yere bir bilim adamı idam edilmez üstelik bilim adamı ne halt yerse yesin suçsuzmu olcak her türlü?

      Sil
  6. Bence güzel ama yazmaya üşeniorum :(( gerçekten sıkıldım

    YanıtlayınSil
  7. GuEl odevime yararlı oldu

    YanıtlayınSil
  8. çok güzel olmus tm odevlik tesekkurler

    YanıtlayınSil
  9. ödevim için biraz uzun ama neyse süper

    YanıtlayınSil
  10. çok teşekürler

    YanıtlayınSil
  11. Napak bunada katlanacak iyi sayılır . Neyse bay

    YanıtlayınSil
  12. Çok teşekkürler.Çok yardımcı oldunuz.100aldım.

    YanıtlayınSil
  13. ya benim arkadaş bu odevi performans die veriomüş.bizim hoca noral odev olarak :(((

    YanıtlayınSil
  14. güzel güzelde yazmaya üşeniyom aga

    YanıtlayınSil
  15. çok uzun kısa dedik yani birkaç satır saat olmuş 7:38 yarın sınavda var bir yığın ödev daha oo

    YanıtlayınSil
  16. BNCEDE COK GUZEEL OLMUS TSK EDERIZ :)

    YanıtlayınSil
  17. Harika olmuş teşekkürler :)

    YanıtlayınSil
  18. Saolun Keşke Daha Az Olsaydı

    YanıtlayınSil
  19. bunu bulduğumuza sükür :D guzel olmus bence ama ben cook usengecı .s.s neyse baskasına yazdırıım bari cık tşkkrlr yhaa zxcfvgbnjmköl :D I hate scholl .sa.

    YanıtlayınSil
  20. 80 yaşında idam edilmiş. ÖDÜL lan bu

    YanıtlayınSil
  21. sabri reis ile akrabalıkları varmı_?

    YanıtlayınSil
  22. Aynen he neden adam idam edilmiş ki acaba ya merak ettim bak şimdi.....

    YanıtlayınSil
  23. idam edilme nedeni: haritada yaptığı küçük bir hata

    YanıtlayınSil
  24. bizim diyarbakırdaki okulun adı piri reis

    YanıtlayınSil
  25. keşke idam edilmeseydi

    YanıtlayınSil
  26. bunlar önemli bilgiler dimi ? ona göre yazıcam

    YanıtlayınSil
  27. Kafanız basıyosa anlarsınız önemli yerleri ayrıca okumadan tek siteye girip neden idam edildi diyenler ve devlete ihanet diyenler bir sürü kaynağa girsinler okusunlar okımıcaklarsa da yorum yapmasınlar okuyup bulamazsanız bana yazın ben size söylerim hayatını filan kısaca neler yaptığını filan ama emek sarfetmeden böyle sacma yorumlar yapmanız insanı ister istemez sinirlendiriyor umarım dediklerimi takanlar olmuştur.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. katılıyorum

      Sil
    2. hey ya rabbim böyle öğretmen sanan çocuklara kıl oluyorum

      Sil
  28. çok teşekkür ederim :)

    YanıtlayınSil
  29. çok güzel 100 e doğru gidip geçiyorum ama niye idam edildiki

    YanıtlayınSil
  30. beyler güzel ama üste neden idam edildii yazıyor

    YanıtlayınSil
  31. hasan çok gücüksün bide ne süperi ödevin icn deilmi hic üsenmiyonmu ödev yapmaya kardddes??

    YanıtlayınSil
  32. off süper ama bu benim proje ödevim o yüzden yazmaya üşendim ben bunu nasıl yazcam ya ben tuvalete gitmeye üşenen adamım

    YanıtlayınSil
  33. Ben piri reis hakkında baya araştırma yapmış bi çocuğum. Bende piri gibi meraklıydım hatalara. Piri reis hakkında araştırma yaptım ama adam edildiği hakkında bir bilgi göremedim Şuan burda görüyorum. Biraz Fakat bilgi topliyim sürü buraya geldim.

    YanıtlayınSil
  34. Vallahi çok sagol cok isime yaradı tesekkurlerr.

    YanıtlayınSil
  35. Çok işime yaradı ellerinize sağlık sizin sayenizde hoca 100 verecek.Çok yardımcı oldu :)

    YanıtlayınSil
  36. dunya haritasini o zaman nasil cizdigine dair bir kanit varmidir ve kutuplari nasil cizdi gormeden daha insan gormemis yerleri ve birde buz kutlesinin altindaki karadan nasil bilgisi olA BILIR KI SANKI BIR UCAN SEYLE ORALARI GEZMIS GIBI CIZMIS COK ILGINC TESEKKURLER BU KONUDA BILGILENDIRIRSENIZ BIZLERI IYI OLUR BEN AMSTERDAM HOLLANDADAN KATILDIM HERKESE SELAMLAR VE SIMDIDEN TESEKKURLER

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Gezerken rastgldim yazmadan geçmek istemedim. Televizyonda cnn Türk'de tartışıyorlardı birisi şöyle söyledi. Piri reis o haritayı kendisi çizmedi, çizemezde o haritayı bulduğu kesin.

      Sil
    2. Demek ki adam kötü biri

      Sil
  37. çok teşekkürler bu bilgi araştırma ödevimde yardımcı oldu

    YanıtlayınSil

  38. O zaman bu adam kötü bir insanmı

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. hayır bir seferde askerlerin başından ayrıldığı için idam edildi. Yoksa devlet için çok yararlı bir kişi

      Sil
  39. Çok Teşekkürler Ödevim İçin Çok Büyük Yardımda Bulundun.

    YanıtlayınSil

Yorum Gönderme

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mehmet Akif Ersoy'un Kısaca Hayatı

Mimar Sinan'ın hayatı (Kısa-özet bilgi)

Aşık Veysel'in Kısaca Hayatı